Problem ze zrozumieniem/zaakceptowaniem pewnych praktyk/doktryn Kościoła Katolickiego.

Proszę o wszelkie sugestie dotyczące poniższych praktyk/doktryn Kościoła Katolickiego.

-CHRZEST NIEMOWLĄT
Uważam, że gdy ochrzczony w wieku niemowlęcym człowiek wejdzie w dojrzały wiek, uświadamiając sobie że już dawno został ochrzczony, ma bardzo małe szanse, że wzbudzi się w nim chęć poznania Jezusa (no bo przecież jest już „wierzący” od urodzenia=paradoks) taki ktoś z dużym prawdopodobieństwem nie będzie starał sie o chęć głębszej (tak naprawdę to normalnej, prawdziwej) relacji z Bogiem, bo przecież przyjął już wszystko gdy był niemowlęciem, jest zapisany do Kościoła, czyli jest we właściwym miejscu, i nic mu już więcej do szczęścia nie potrzeba.

A szatan się cieszy, bo praktyka ta zamazuje prawdę, nie prowokuje do nowego narodzenia które jest wymagane aby zostać zbawionym, taki człowiek również najprawdopodobniej nigdy nie zainteresuje się Bożym Słowem, czyli nie zauważy drogi która prowadzi do prawdy. Biblia opisuje że chrzest przyjmowały osoby które wcześniej prawdziwie uwierzyły w Jezusa i narodziły się na nowo z Boga. Usprawiedliwienia dostajemy tylko dzięki wierze:

Ga 2,16 A jednak przeświadczeni, że człowiek osiąga usprawiedliwienie nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, lecz jedynie przez wiarę w Jezusa Chrystusa, my własnie uwierzyliśmy w Chrystusa Jezusa, by osiągnąć usprawiedliwienie z wiary w Chrystusa, a nie przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków, jako że przez wypełnianie Prawa za pomocą uczynków nikt nie osiągnie usprawiedliwienia.

Z moich obserwacji wynika że takie chodzenie we mgle jest to bardzo częstym zjawiskiem wewnątrz Kościoła Katolickiego.

-ODPUSTY

-CZYŚCIEC
Dogmat o istnieniu czyśćca Kościół ogłosił na Soborze w Lyonie w 1274 r. a potwierdził i wyjaśnił na Soborze Trydenckim (1545-1563) w osobnym dekrecie. Opiera się na przesłankach zawartych w Piśmie św. oraz na sięgającej II wieku tradycji kościelnej.
Duży wkład w rozwój nauki o czyśćcu wniósł św. Augustyn. Dogmat podkreśla dwie prawdy: istnienie czyśćca jako pośmiertnej kary za grzechy oraz możliwość i potrzebę modlitwy i ofiary w intencji dusz czyśćcowych.

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Facebook photo

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Google+ photo

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s